שילוב אימהות ותואר ראשון

סטודנטיות רבות הן אימהות לילדים. האיזון בין חיי המשפחה, ההורות והלימודים במכללה או באוניברסיטה, יכול להיות מורכב, במקרה הטוב, ואתגר ענק, במקרה הגרוע יותר. יחד עם זאת, הסיכויים לסיים תואר כשאת אימא, הם לא קלושים.

כשאת אימא המבקשת להשלים תואר ראשון בזמן שאת מגדלת משפחה, זה יכול להיות די מאתגר, במיוחד אם הילדים צעירים. אז איך תוכלי להיות גם אימא וגם סטודנטים מבלי להשתגע?

בין אם את אמורה ללמוד במכינה קדם אקדמאית כי יש לך בגרות חלקית, ובין אם כבר התקבלת ללימודים באחת המסלולים – כמו: לימודי כלכלה, לימודי סוציולוגי או מסלול רב תחומי – את מוזמנת להסתייע בטיפים שלהלן כדי לנסות להיות גם אימא טובה דיה וגם סטודנטית מוצלחת.

1- הכיני לוח זמנים מפורט

תכנני את הזמן כאילו שהחיים שלך תלויים בכך (כי בכנות, זה נכון!). אנשים אחרים עשויים לחשוב שנפלת על הראש, אבל השפיות שלך תלויה בתכנון סדר יום מוקפד שיבטיח שהכול יפעל כמו מכונה משומנת היטב. כאשר השגרה שלך מאורגנת ומבוססת היטב, אזי כל מכשול קטן (כמו, ילד חולה), יהיה הרבה יותר נוח לניהול. אז הכיני לוח זמנים מפורט, והצמדי אליו.

לדוגמה, אם את מתכננת ללמוד בכול בוקר יום שישי בין 10:00 ל-11:30, אז זה מה שתעשי, מבלי לסטות מהתוכנית. בתור אימא סטודנטית, את לא יכולה להרשות לעצמך להתעצל.

 2-  לקבוע זמן איכות

אם כבר מדברים על לוח זמנים, את צריכה לתכנן גם זמן איכות שיוקדש אך ורק לך ולילד שלך. שיגרת השינה במהלך השבוע היא הזדמנות נפלאה עבורכם, רגעים שבהם תוכלי לשכוח מהכול ולהתמקד בילד שלך. גם זמן הכנת ארוחת הערב יכול להתאים לעיסוק משותף לך ולילד.

ולגבי סופי שבוע? אין ספק שזה זמן נהדר כדי להספיק ללמוד את כל החומר הנדרש ממך. יחד עם זאת, חשוב לפנות כמה שעות בשישי ובשבת, לבילוי זמן איכות עם הילד שלך בפארק, במגרש המשחקים, בים או סתם בסלון, בריקוד או במשחק שובבי. בילוי נמרץ שכזה הוא זמן איכות נוסף שיעייף את הילד, כך שיהיה מוכן לתנומה שלו במהלך היום, ויפנה לך זמן נוסף ללימודים.

3- האריכי את שעות היממה

קומי מוקדם בבוקר או לכי לישון מאוחר. כל עוד יש יצור מתוק בעולם שקורא לך ׳אימא׳, הזמן שלך הוא לא רק שלך, אלא אם כן תגרמי לו שיהיה רק שלך.

את חייבת לגרד לעצמך דקות יקרות מתוך לוח הזמנים הצפוף, שבהן הילד לא ידרוש את תשומת ליבך ותוכלי להתמקד בלימודים. הזמנים הטובים ביותר הם, לעתים קרובות, בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הלילה המאוחרות, כשכולם ישנים.

4- הכללה ושילוב

לפחות פעם בשבוע, שלבי את ילדך גם כשאת עסוקה בלימודים שלך. למשל יהיו פעמים בהם תצטרכי לסיים את כתיבת עבודה אקדמית כשהילד מסתובב לידך. כדי למנוע ממך למשוך את השיער מרוב ייאוש בגלל כל ההפרעות התכופות מצד הילד, ארגני לו פעילות כלשהי לצדך, ומדי פעם הביעי את התרשמותך מהפעילות שלו (למשל, בקשי ממנו לצייר משהו או לגזור ולהדביק והתרשמי מהתוצאות). שילוב שכזה יכול להציע לך פרק זמן ללמידה ללא הפרעות רבות מצד הילד, שיאהב ״לעבוד״ יחד עם אימא שלו.

5- השתמשי ברשת התמיכה שסביבך

כדי לקבל את תמיכתם של הקרובים אלייך, דברי עם בן זוגך, עם המשפחה ועם החברים שלך, והסבירי להם על המשימות העומדות לפנייך כסטודנטית שהיא גם אימא. וודאי שהם יודעים עד כמה הלימודים חשובים לך, ועד כמה תזדקקי לתמיכה שלהם, אם באמצעות שמרטפות, עזרה בהסעת הילד לגן, או רק בהבעת מילות עידוד. את לא לבד. אנשים רוצים לעזור. כל מה שאת צריכה לעשות זה לבקש.

6- זמן שלך

פני זמן לעצמך. קחי לך ערב חופשי אחד בשבוע. כבי את המוח שלך. צפי בטלוויזיה, קראי ספר, כל דבר שלא ידרוש ממך לאמץ את הראש. כן, זה אומר לקרוא איזה רומן בלשי או לצפות בתוכנית ריאליטי מטופשת. עשי מה שגורם לך שמחה. את חייבת לטעון מצברים לפחות פעם בשבוע, על מנת שתוכלי להיות סופר-אימא וסופר-סטודנטית.

ומעל לכול, היי נחמדה לעצמך ולמשפחה שלך. זה יכול להיות די מלחיץ לנהל את הזמן כשאת גם אימא וגם סטודנטית. עם זאת, הזכירי לעצמך את המטרה שהצבת לעצמך, להיות דוגמה לילדים שלך על חשיבותם של הלימודים. עם תכנית טובה ותקשורת טובה בינך לבין הקרובים אלייך, החזרה ללימודים תהיה מוצלחת.